Bachelor Kine in Leuven
jajah de regering...
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorige onderwerp Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Henric
Site Admin


Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 352
Woonplaats: Sint-Michiels
Geplaatst: 20-12-2008 17:21:44
Onderwerp: jajah de regering...
Reageren met citaat

allé, we hebben wet were zitten.

persoonlijk vind ik da leterme nie zo zwaar bekritiseerd moet worden.
Hij zegt ten minste waar hij voor staat, geeft niet toe aan de walen, en is eerlijk en geen zo'n smoeletrekken lik verhofstadt.

voor mij mocht hij aanblijven, maar het is een verstandige keuze van hem om af te treden, dat de rest het nu maar oplost.

als er nieuwe verkiezingen zouden komen, zal het ongetwijfeld een oranje-paarse (al dan niet met groen erbij) regering worden, dus niet zo heel veel nieuw. De grote partijen zullen enkel niet meer met 2 een coalitie kunnen vormen, nu da cd&v nie meer bij nva zit.

volgens mij zal dedecker ook stijgen, maar dit zonder enige vorm van betekenis want niemand zal met hem in de regering willen stappen, buiten vl belang mss, maar dat wil dedecker dan weer niet.

het is hier toch een boeltje hé!!
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
gilles



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 311
Woonplaats: zedelgem
Geplaatst: 20-12-2008 20:03:55
Onderwerp:
Reageren met citaat

een mooie uiteenzetting henny... zelf geen politieke ambities??

persoonlijk vond ik het onder Verhofstadt zo slecht nog niet. het ambetante is momenteel dat de koning ermee gemoeid is(die trouwes waarschijnlijk nog nooit zovel werk gehad heeft in zen leven), en tegen dat ie met e oplossing zal komen... en dan zal het nog zo'n oplossing gaan zijn waar we niets mee kunnen.
Zo hoorde ik gisteren dat de koning eventueel kan beslissen dat ze een nieuwe regering moeten maken met de gekozen partijen. Het is dus niet zo dat als de regering valt, we zoiezo opnieuw moeten stemmen.

Nuja al bij al trek ik me daar niets van aan van die politiek, theeft wel invloed op ons leven, mo toch...






en Leterme is e mutten!
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht
gilles



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 311
Woonplaats: zedelgem
Geplaatst: 20-12-2008 20:04:00
Onderwerp:
Reageren met citaat

een mooie uiteenzetting henny... zelf geen politieke ambities??

persoonlijk vond ik het onder Verhofstadt zo slecht nog niet. het ambetante is momenteel dat de koning ermee gemoeid is(die trouwes waarschijnlijk nog nooit zovel werk gehad heeft in zen leven), en tegen dat ie met e oplossing zal komen... en dan zal het nog zo'n oplossing gaan zijn waar we niets mee kunnen.
Zo hoorde ik gisteren dat de koning eventueel kan beslissen dat ze een nieuwe regering moeten maken met de gekozen partijen. Het is dus niet zo dat als de regering valt, we zoiezo opnieuw moeten stemmen.

Nuja al bij al trek ik me daar niets van aan van die politiek, theeft wel invloed op ons leven, mo toch...






en Leterme is e mutten!
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht
Tat



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 240
Woonplaats: oostende
Geplaatst: 20-12-2008 23:09:28
Onderwerp:
Reageren met citaat

lol draaide toch wel beter me verhofstad dan me leterme wi...leterme kan het nie an Exclamation é fré Wink
_________________
rug aan rug is plezant, wat moet het dan niet zijn aan de andere kant.
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
gilles



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 311
Woonplaats: zedelgem
Geplaatst: 21-12-2008 10:55:50
Onderwerp:
Reageren met citaat

oe komt da da ik nie 1 van die 2 berichten kan verwijderen. het is lik ofdak nu zo dom ben om iets 2 keer te posten. Ik kan het editten, maar das ook al, daarmee verwijder ik et nie.
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht
Fre



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 183

Geplaatst: 21-12-2008 12:35:18
Onderwerp:
Reageren met citaat

"Yves Leterme kan het niet aan" Deze slogan is reeds lange tijd vast onderdeel van mijn leven. Nu zoveel maand na datum is waarheid slechts achter een klein hoekje verscholen.

De man van 800.000 voorkeursstemmen, de man van 5 minuten politieke moed... Slechts een schim van wat ooit een gevierd minister-president was van de Vlaamse regering.

Want vergis u niet, het is aldaar dat Yveske de eerste tekenen vertoonde van een groot staatsman onder het mom: "Goed bestuur". Een logische doorstroming naar lijststrekker van de Senaat bij de verkiezingen (en zo de ambitie van premier in pacht genomen)was dan ook niet ver te zoeken.

En zowaar, de Open-VLD kreeg zware klappen.. CD&V wint en de eerste loze beloften worden het land in gestuurd.

Was het dan zoveel slechter onder Verhofstadt? Neen..

Heeft Guy zijn idealen verloochend? Neen..
Een staatsman moet in de eerste plaats een conscencus zoeken (en vinden) tussen zijn eigen overtuigingen en die van de meerderheidspartners. Een dictatuur zijn we vooralsnog niet. En net daar stond Verhofstadt sterk in zijn schoenen. Hij dwong respect af (en niet alleen op nationaal niveau), denken we ook op internationaal niveau (waar hij op weg was naar het voorzitterschap vd Europese commissie, doch vettigen Tony Blair het weer kwam verkloten).

Dat maakte hem een veel geschikter man om ons land te leiden dan charismaloze Yves..
Ik maak mezelf ook geen illusies, Verhofstadt heeft ook veel klappen gekregen. Heeft ook vaak moeten toegeven. Maar hij was een man met een visie (Cfr. Burgermanifesten 1 tm 4) en had langetermijnsplannen.
En ja hij heeft toegegeven aan de Walen, ok das ook ni helemaal correct.. Maar missch beter beetje bij beetje de "dijk" rond het beschermde Wallonië afbrokkelen, dan een breuk te forceren.

Dat 5min politieke moed niet werkt, hebben we nu allemaal wel gezien. Als men een gewond dier in het nauw drijft (de walen), kan je je toch verwachten aan een uitval/aanval? En zie nu in welke impasse ons land zit. (overigens niet geheel zijn schuld)

Leterme heeft geen vertrouwen meer, om zijn eigen quote te gebruiken: Wie gelooft die man nog?

Hij heeft geprobeerd, heeft zich sterk opgesteld(waarvoor hij enige credits krijgt) doch gefaald.

Laat ons opnieuw stemmen en je krijgt wrs een volgend scenario:

OpenVLD stijgt licht
CD&V gaat terug achteruit (mede door exit NVA)
Lijst Dedecker stijgt dan weer
Vlaams Belang gaat m.i. nog wat achteruit
SP.A kan missch wa stemmen terugwinnen door de borsten van Gennez..

Echt veel zal er dus niet veranderen.. Maar een schone lei, een frisse start en een eventuele machtsverschuiving aan de top van sommige partijen zou ook wel geen kwaad kunnen.

Laat de beurzen wereldwijd maar spreken van een recessie,België verkeerd momenteel in een politieke depressie...

Just my 2 cents..


Laatst aangepast door Fre op 21-12-2008 18:12:28; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht
lenn



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 39

Geplaatst: 21-12-2008 15:44:53
Onderwerp:
Reageren met citaat

hellowkes fré Laughing
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht
Hnes



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 187
Woonplaats: Breeninge (aka Bredene)
Geplaatst: 21-12-2008 16:43:08
Onderwerp:
Reageren met citaat

http://img364.imageshack.us/img364/235/regering1qt0.jpg
_________________
Lang Leve ElectrO !
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Fre



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 183

Geplaatst: 21-12-2008 18:02:49
Onderwerp:
Reageren met citaat

Very Happy
Jaaaaaahahahahhaa
Ik wist dat da fotooke me nog veel plezier ging opleveren! Merci Hnes!
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht
Henric
Site Admin


Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 352
Woonplaats: Sint-Michiels
Geplaatst: 22-12-2008 17:36:22
Onderwerp:
Reageren met citaat

wa heeft mieke vogels wel uitgestoken?
(buiten van groen! te zijn)
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Hnes



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 187
Woonplaats: Breeninge (aka Bredene)
Geplaatst: 22-12-2008 18:00:18
Onderwerp:
Reageren met citaat

ze hadden nog iemand nodig om die roos vast te houden Smile
nee, kvroeg het me eigenlijk ook af...
_________________
Lang Leve ElectrO !
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Fre



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 183

Geplaatst: 22-12-2008 18:33:53
Onderwerp:
Reageren met citaat

Pfft, goeie vraag.
Deze cartoon is dan ook al enige tijd terug getekend...

Volgens mij slaat het op het feit dat Groen de oranje-blauwe regering niet wilde depanneren, er stond te weinig ecologischen toestand int regeerakkoord. Maar kan er alsnog naast zitten, tis al best lang geleden diejen toestand.

En Mieke Vogels was nog maar net Vera Dua opgevolgd als voorzitster zeker?

Hiphop, Mieke aan de top! (Sommige Mieke's aan de top van een partij, andere Mieke's tiptop in iemands bad)
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht
Fre



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 183

Geplaatst: 22-12-2008 19:25:13
Onderwerp:
Reageren met citaat

Koning Albert heeft het ontslag van de regering aanvaard en heeft de regering belast met het afhandelen van de lopende zaken, zo blijkt uit een mededeling van het paleis (archieffoto).
Vorige vrijdag had premier Yves Leterme (CD&V) het ontslag van zijn regering aangeboden, maar al die tijd had de koning niet beslist of hij dat ontslag wel aanvaardde.

Dat is nu dus wel gebeurd. Het scenario van een snelle doorstart van de regering, onder leiding van een nieuwe premier, is daarmee van de baan.

De koning is nu opnieuw aan zet. Hij zou vanavond nog zijn consultaties voortzetten, maar het is niet duidelijk wie hij zou ontvangen en wanneer. Wellicht zal de koning opnieuw een (in)formateur aanstellen.

Leterme gooide de handdoek op basis van de vermoedens van
inmenging van zijn kabinet en dat van minister van Justitie Jo Vandeurzen (CD&V) bij het hof van beroep dat de verkoop van Fortis Bank aan BNP Paribas behandelt

BRON:Deredactie
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht
Henric
Site Admin


Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 352
Woonplaats: Sint-Michiels
Geplaatst: 22-12-2008 20:20:54
Onderwerp:
Reageren met citaat

Fre schreef:
Hiphop, Mieke aan de top!


bent gij ook al één van die hippies of wa??? Not talking
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Fre



Geregistreerd op: 02 Dec 2008
Berichten: 183

Geplaatst: 22-12-2008 21:40:22
Onderwerp:
Reageren met citaat

Henric schreef:
Fre schreef:
Hiphop, Mieke aan de top!


bent gij ook al één van die hippies of wa??? Not talking


Goe zot zeker? De Groenen hebben ene keer de kans gehad te laten zien wa ze konden.. Het resultaat was zo bedroevend dat ze dan ook genadeloos werden afgestraft..

Groene standpunten dik ok, maar dan geintegreerd in een beleidsplan van een partij die ook daarnaast weet wat doen!
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar:   
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group ¦
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum ¦
¦
Style: PussycatBlue ¦